El Grup Bon Preu, propietari de les ensenyes Bonpreu i Esclat, a través de la seves xarxes de supermercats a Catalunya, durant tot el mes d’octubre efectuarà una campanya d’arrodoniment solidari a benefici de Càritas Catalunya.
La crisi sanitària provocada per la COVID-19 està esdevenint en una crisi social de conseqüències devastadores per a moltes persones i famílies. Però aquesta crisi social no està afectant a totes les persones per igual, sinó que l’impacte ha estat més evident en aquelles llars que ja estaven en una situació de major precarietat.
Segons l’informe L’impacte de la COVID-19 en les famílies ateses per les Càritas amb seu a Catalunya, publicat al juliol d’aquest anys, l’atur a les llars ateses per les Càritas amb seu a Catalunya va augmentar un 21,1 % des del mes de febrer de 2020, i afecta un 68,2 % dels membres de la llar en condicions de treballar.
D’altra banda, segons l’esmentat informe, els ingressos de les llars han caigut un 33 %. El 65,2 % de les llars es troben en situació de pobresa severa, segons el llindar de Catalunya.
La COVID-19 està deixant unes llars més fràgils: més de la meitat no poder fer front a les despeses bàsiques. Així, per exemple, el 36 % de les llars ha hagut de reduir les despeses d’alimentació i, com a conseqüència, no ha seguit una dieta equilibrada. Ens preocupa especialment l’alimentació infantil.
Davant d’aquesta situació, Bonpreu i Esclat han posat en marxa una campanya d’arrodoniment solidari amb l’objectiu que els diners recaptats ajudin a donar suport, durant 3 mesos, a persones i famílies ateses per Càritas en situació de pobresa perquè puguin accedir a l’adquisició d’aliments o productes de primera necessitat, en funció de la seva situació socioeconòmica i composició familiar, facilitant-los els mitjans econòmics i l’acompanyament, perquè siguin elles mateixes, de forma autònoma, els que s’administrin.
En total, 700 adults i infants que viuen en més de 200 llars en situació de dificultat econòmica podran accedir durant tres mesos a una alimentació adequada i saludable.
La coordinació d’aquesta campanya la desenvolupa Worldcoo, l’empresa social que desenvolupa i implementa canals de recaptació solidària. A través de l’Arrodoniment Solidari, els comerços poden oferir als seus clients la possibilitat d’arrodonir l’import final de la seva compra i donar els cèntims a una causa social sempre que paguin amb targeta.
Des dels seus inicis fins l’actualitat han finançat 447 projectes per als quals han recaptat 13,6 milions d’euros. Gràcies al seu treball s’han beneficiat directament 421.852 persones.