Els dies 18 i 19 de setembre de 2023 ha tingut lloc la reunió n. 253 de la Conferència Episcopal Tarraconense (CET), al Seminari Major Interdiocesà de Catalunya (Barcelona).

En primer lloc els membres de la CET han manifestat la seva cordial felicitació a Mons. Sergi Gordo per la seva presa de possessió com a bisbe de Tortosa, fent-la extensiva a tots els membres d’aquella diòcesi.

1.– Mons. Salvador Giménez, bisbe responsable del Secretariat Interdiocesà de Mitjans de Comunicació Social (SIMCOS), i el Sr. Santi Grimau, delegat de Mitjans de Comunicació de l’arquebisbat de Tarragona, han presentat els treballs realitzats amb vista a l’edició de L’Església catòlica a Catalunya, Memòria 2022.

2.– Els bisbes han rebut la informació sobre la situació de l’Escola cristiana que els ha presentat la Sra. Meritxell Ruiz, secretària general de la Fundació Escola Cristiana de Catalunya, tant dels reptes que presenta el nostre context de baixada generalitzada de la natalitat així com de les iniciatives per a respondre-hi. De manera especial ha informat del Congrés de l’Escola Cristiana de Catalunya «Quorum23», que se celebrarà el proper 19 d’octubre a Barcelona.

3.- Els bisbes han revisat els acords adoptats en les reunions anteriors i els passos que es fan per a concretar-los; també han parlat del pelegrinatge a Roma amb motiu dels 800 anys de la Confraria de la Mare de Déu de Montserrat, així com de la possibilitat de celebrar una trobada del clergat de Catalunya a Montserrat, amb motiu del mil·lenari de la fundació del Monestir de Montserrat.

4.- El dilluns tots els membres de la CET han assistit a la inauguració oficial del curs del Seminari Major Interdiocesà, acompanyats pels membres de l’equip de formadors i els seminaristes. I el dimarts han participat en l’Eucaristia i l’Acte acadèmic amb motiu de la inauguració del curs 2023-2024 de l’Ateneu Universitari Sant Pacià.

Barcelona, 20 de setembre de 2023