El secretariat per al Sosteniment de l’Església ha presentat la campanya Xtants 2025 amb la qual anima a marcar la X en la casella de la renda a favor de l’Església.

“Línia 105 Xtants”

El secretariat per al Sosteniment de l’Església presenta aquesta campanya amb una nova iniciativa: ‘Línia 105 Xtants’, en referència al número de la casella de l’Església a la declaració de la renda. Una nova ruta per a mostrar la tasca social i espiritual de l’Església en l’àmbit local.

Després de la iniciativa de l’any passat, en la qual persones crítiques amb l’Església van canviar la seva visió després d’un viatge de cinc dies al cor de la seva activitat, es proposen més de 60 rutes de proximitat per a ensenyar l’impacte que té marcar la ‘X’ de l’Església en la vida de milions de persones.

A més, amb aquesta nova proposta es vol reforçar el compromís d’una Església de portes obertes que surt a l’encontre de totes les persones, especialment d’aquelles que són lluny o que més ho necessiten.

La campanya subratlla que marcar la casella 105 és una forma senzilla de col·laborar amb el sosteniment de l’Església que no té cap cost per al contribuent. De fet, és de les poques coses que podem decidir sobre els nostres impostos: si la deixem en blanc, és l’Estat el que decideix on destinar aquest 0,7 % dels nostres impostos. Així mateix, és possible marcar de forma simultània les caselles de l’Església catòlica i la de fins socials, sense pagar més diners ni que te’n retornin menys.

Com pujar a la línia 105 Xtants?

A la pàgina web linea105xtantos.es es pot accedir a un formulari d’inscripció per diòcesis, que estarà obert fins al 10 d’abril. Després serà cada diòcesi la que contacti directament amb els participants, un màxim de 15 persones per ruta, per a comunicar-los el dia, l’hora i el punt de trobada per a la visita, que serà entre els mesos d’abril i juny.

També cada diòcesi dissenyarà el format, en autobús o a peu, i els dies de la ruta en funció de les seves possibilitats, encara que totes tindran en comú mostrar com les parròquies i comunitats cristianes viuen al servei dels altres.


La “Línia 105 Xtants” ja ha rodat a Valladolid

A la pàgina web “linea105xtantos.es” es pot conèixer també el recorregut pilot que s’ha desenvolupat a ValladolidA més, els participants són els protagonistes dels espots de la campanya d’aquest any. També es pot llegir tota la informació sobre aquesta nova iniciativa al periòdic Xtants.

Per aquesta primera ruta de l’autobús urbà ‘Línia 105’ es van presentar més d’un centenar de candidats. D’ells, el 80 % van reconèixer que encara no marcaven la ‘X’ de l’Església per “manca d’informació”, “no tenir clar a què es dediquen els diners”, creure que “ja es paga prou diners com per haver de pagar-ne més”, “no creure en Déu”, deixar-ho “en mans de l’assessor fiscal” o “no haver-s’ho plantejat mai”.

Finalment, van pujar a la ‘Línia 105’ vuit dones i set homes d’edats compreses entre els 19 i els 64 anys. Al llarg de tres intenses jornades, del 18 al 20 de febrer, van conèixer Villarmentero, una localitat a 15 quilòmetres de la capital «on no hi va ningú», en la qual l’Església es manté com «el cor del poble»; un centre de Càritas per a persones sense llar; les llars d’acollida de la Mercè per a migrants en situació irregular; els grups de gent gran a la parròquia de Sant Ferran i el Centre d’Espiritualitat Cor de Jesús, on s’ofereix formació cristiana i l’oportunitat de connectar amb Déu sense el tràfec diari.

Abans de pujar a l’autobús, només tres dels quinze reconeixien marcar la casella a favor de l’Església a la declaració de la renda. Després de visitar aquests projectes, catorze asseguren que ho faran en aquesta campanya.

El primer itinerari de la “Línia 105 Xtants”, en sis titulars

  • Elsa Nin“No sabia que l’Església ajudés en tants llocs i a través de tants tipus d’ajudes a diferents col·lectius».
  • Beatriz Matilla:“Hi ha una tasca que no està sempre a la vista de moltes persones i que és fonamental”.
  • María del Rosario López: Jo visc en aquest barri i no tenia ni idea del que es fa aquí. Va ser una barreja de sensacions impressionants”.
  • Sergio Matamala:“Es nota quan la gent fa les coses per vocació».
  • Javier San José:“Aquest viatge és una experiència a la qual s’hauria d’apuntar molta gent i viure-ho des de dins, com ho he viscut jo”.
  • Evangelina Pinilla:“Des d’ara, m’he proposat a més anar a preguntar com puc col·laborar-hi una mica, perquè la veritat és que m’ha impactat”.

Dades tècniques de la campanya

  • Durada: del 21 de març al 30 de juny (el termini per a presentar la renda aquest any és del 2 d’abril al 30 de juny).
  • Inversió: 3.000.000 euros, fet que suposa un 0,78 % de la quantitat recaptada en la campanya de l’any anterior.
  • Suports en mitjans:espots a ràdio, televisió i formats digitals. També a xarxes socials i suports religiosos. Està prevista la publicitat específica dirigida als gestors i assessors fiscals per arribar als qui fan la declaració de la renda als contribuents.
  • Altres suports:durant la Setmana Santa es farà un parèntesi en la publicitat enfocada als mitjans i s’accentuarà en exterior, principalment en circuits de Renfe i en els aeroports. També hi haurà moments en els quals els rostres de la campanya es podran veure en opis de les principals capitals de províncies espanyoles.
  • Periòdic Xtants: imprès en paper sostenible, amb una tirada que frega el milió d’exemplars. La meitat es distribueix per totes les parròquies d’Espanya, juntament amb 000 cartells, que s’ofereixen en castellà, eusquera, català i gallec. La resta s’encarta en els principals diaris nacionals.

 

Font: Conferència Episcopal Espanyola